3 września 2022 Udostępnij

7 Niezbędnych rzeczy do doskonałej komunikacji w miejscu pracy

Wszyscy wiemy, że komunikacja w miejscu pracy musi być na najwyższym poziomie, aby firma mogła się rozwijać. Kiedy komunikacja jest niejasna i niechlujna, prowadzi do poważnych problemów, a nawet konfliktów między pracownikami.

Nawet najlepsi komunikatorzy i mówcy publiczni na świecie zawsze chcą się doskonalić, a to oznacza, że nauka o tym, jak poprawić umiejętności komunikacyjne w miejscu pracy, powinna być wysoko na liście rozwoju każdego z nas.

Zobacz ten film, aby dowiedzieć się, jak możesz to zrobić.

Istnieją pewne składniki, które muszą wejść do mieszanki, kiedy szukasz sposobu na poprawę komunikacji. Przeanalizujmy 7 elementów niezbędnych do skutecznej komunikacji w miejscu pracy i poza nim.

  1. Słuchanie - Komunikacja to nie tylko mówienie, ale także umiejętność słuchania tego, co mówi ktoś inny, a także czytania między wierszami, patrząc na język ciała i słuchając tonu głosu oraz szybkości mówienia. Niewerbalne wskazówki są równie ważne jak te werbalne.
  2. Jasność - Musisz wybrać odpowiednie słowa, aby wyjaśnić swoje znaczenie w sposób, który jest jasny dla osoby, z którą rozmawiasz. Brak jasności prowadzi do nieporozumień.
  3. Zrozumienie - Musisz zrozumieć, że Twój pogląd nie jest jedynym, że Twój punkt widzenia nie jest zawsze najważniejszy i że inni ludzie też mają prawo do wypowiedzi. Zrozumienie oznacza również umiejętność wczucia się w sytuację innej osoby, gdy słuchamy tego, co do nas mówi i wykorzystania empatii w swoich odpowiedziach. Jest to szczególnie ważne w przypadku rozmów z klientami.
  4. Szacunek - To jest kluczowe. Kiedy rozmawiasz z kimś, a zwłaszcza kiedy współpracujesz w grupie wokół nowoczesnych stołów w sali konferencyjnej, musisz szanować innych ludzi i pozwolić im mówić. Nie przerywaj, nie mów nad ludźmi i nie umniejszaj ich wkładu i poglądów.
  5. Wiedza - Musisz wiedzieć, o czym mówisz i dobrze to rozumieć, bo w przeciwnym razie jak wyjaśnisz to komuś innemu?
  6. Cierpliwość - Jeśli jesteś zajęty, jeśli masz ogromną ilość pracy przy biurku, możesz być niecierpliwy i próbować popędzać swojego kolegę przez to, co zostaje, błagając go, aby po prostu "doszedł do sedna". To nie tylko niegrzeczne, ale także będzie prowadzić do nieporozumień i problemów. Miej cierpliwość, kiedy się komunikujesz.
  7. Ciekawość - Dobry komunikator zadaje pytania. Robiąc to, wydobywasz więcej z drugiej osoby, a to może prowadzić do ciekawych kreatywnych pomysłów i rozwiązań.

Te 7 kluczowych składników składa się na przepis na skuteczną i wysokiej jakości komunikację. Zapewniają one również, że konflikty w biurze są zredukowane, a Twoi pracownicy nie czują się oderwani od swojej pracy tylko dlatego, że są ciągle niezrozumiani, otoczeni argumentami i nikt nie ma czasu ich wysłuchać.

Justyna Nowak

Projektantka mebli biurowych, specjalizuje się w ergonomii pracy. Warszawa