24 lipca 2022 Udostępnij

5 sposobów, w jaki projekt biura może pomóc w zatrzymaniu klientów

Wszyscy wiemy, że bardzo łatwo jest odnieść złe wrażenie o czymś lub o kimś, i to często z powodu najmniejszych rzeczy.

Jeśli chodzi o robienie dobrego pierwszego wrażenia w biznesie, to zazwyczaj sprowadza się to do pozorów przede wszystkim.

Czy uważasz, że projekt Twojego biura i recepcja są przyjemne dla klientów, kiedy odwiedzają Twoją przestrzeń? Czy uważasz, że Twój projekt robi dobre pierwsze wrażenie na nowych klientach?

Jeśli Twoje biuro jest ciemne, rozpada się na kawałki, a całe miejsce ma raczej przygnębiający nastrój, pokazuje to, że nie przejmujesz się zbytnio tym, jak pokazujesz się światu. W rezultacie klienci mogą pomyśleć, że twoje towary i usługi są tego samego standardu. To samo dotyczy recepcji; jeśli nie jest ona czysta i schludna, klienci będą po prostu zakładać, że Twoje towary i usługi są tak samo tandetne.

To nie jest najlepsze wrażenie, aby być dając nowego klienta, i to jest coś, co może łatwo stracić więcej klientów, gdy słowo dostaje wokół.

Spójrzmy więc na 5 sposobów, w jaki można wykorzystać projekt biura, aby pomóc stworzyć pozytywne pierwsze wrażenie, a tym samym zatrzymać klientów.

  1. Upewnij się, że projekt jest zgodny z charakterem Twojej firmy - ryzykujesz, że klienci będą zdezorientowani co do tego, co reprezentujesz, jeśli projekt jest całkowicie sprzeczny z tym, co sprzedajesz lub dostarczasz. Mając to na uwadze, wybierz projekt, który odzwierciedla etos i wartości Twojej firmy.
  2. Wybierz schludną przestrzeń zamiast zagraconej - Nie trzeba mówić, że w biurze trzeba być zorganizowanym i uporządkowanym. Oznacza to, że biurka muszą być wolne od kopców papieru i karteczek samoprzylepnych, a wszystko musi mieć swoje miejsce. To pokazuje, że jesteś tak samo zorganizowany, jeśli chodzi o dostarczanie swoich towarów i usług.
  3. Naprawiaj wszystko, co jest zepsute - Jeśli coś jest zepsute, upewnij się, że naprawisz to w odpowiednim czasie i nie czekaj. Ponownie, pokazuje to, że dbasz o standard swojego biura, więc tym samym będziesz dbał o standard swoich towarów i usług.
  4. Pozwól na dużą ilość naturalnego światła i świeżego powietrza w przestrzeni - Poprzez zapewnienie, że Matka Natura może wykonywać swoją najlepszą pracę, pozwalasz przestrzeni mieć bardziej pozytywne odczucia. Naturalne światło i powietrze mają działanie podnoszące na duchu, którego nic innego nie jest w stanie oddać.
  5. Upewnij się, że przestrzeń ma ogólnie pozytywny wydźwięk - Jeśli Twoja przestrzeń jest mała i ciemna, postaw na jaśniejsze kolory i naturalne światło, aby ją otworzyć. Stworzy to pozytywny nastrój i podniesie na duchu zarówno Twoich pracowników, jak i klientów.

Skupiając się na przyjemnym wystroju biura, w rzeczywistości rozwiązujesz więcej niż jeden problem w tym samym czasie. Zapewniasz, że Twoi pracownicy mają szczęśliwe i przyjemne miejsce do pracy, ale także zapewniasz, że klienci otrzymują właściwe wrażenie o Twojej firmie.

Negatywne pierwsze wrażenie może być poważnie szkodliwe dla firmy, ale są one również dość szkodliwe dla morale pracowników też, zwłaszcza jeśli są one związane z projektem biura.

Wybierz projekt, który odzwierciedla Twoją firmę i upewnij się, że pytasz swoich pracowników, co chcieliby zobaczyć. Robiąc to, zwiększasz morale i produktywność dalej.

Czy to pomoże Ci zatrzymać klientów? Pod wieloma względami może!

Klienci mogą rozwijać negatywne pierwsze wrażenie z wielu powodów, a jednym z najbardziej widocznych jest to, jak biuro jest zaprojektowane. Musisz swoje biuro, aby opowiedzieć historię swojej firmy i co stoisz za. Robiąc to, można stworzyć bardzo pozytywne i szczęśliwe wrażenie swojej firmy, która pomoże Ci utrzymać klientów jakości, a może przyciągnąć jeszcze więcej swój sposób.

Justyna Nowak

Projektantka mebli biurowych, specjalizuje się w ergonomii pracy. Warszawa